Servicii asistenta vamala

Pentru Servicii Speciale de Consultanta nu evitati sa ne contactati

joi, 3 aprilie 2014

Retinerea bunurilor pt vamuire (la calatori)

Acest articol este destinat persoanelor juridice.

In cazul in care calatoriti intr-o tara din afara Uniunii Europene , si achizitionati bunuri pentru firma dumneavostra, trebuie sa cunoasteti cateva lucruri elementare atunci cand bunurile ce le transportati reprezinta bagaj de mana . Mai intai trebuie sa calculati daca renteaza sa-l transportati dumneavoastra sau sa-l trimiteti printr-un curier sau alt transportator. Daca sunt destul de grele sau voluminoase este posibil ca pretul ce trebuie platit companiei aeriene cu care calatoriti, sa fie mai mare decat pretul ce trebuie platit unui curier sau unei alte companii de transport.
Daca va hotarati sa transportati bunurile pentru compania dumneavoastra ca bagaj de mana trebuie sa va asigurati ca vanzatorul bunurilor va va elibera o factura comerciala. Pentru a evita unele divergente cu autoritatile vamale, este recomandat ca plata bunurilor sa o faceti printr-un operator bancar ( plata cu card-ul , transfer etc). Este posibil ca autoritatile vamale sa va solicite dovada platii externe , adica dovada ca bunurile sunt declarate in vama la valoarea reala .

Cand declaram bunurile ?

In momentul in care ajungeti pe aeroportul din Romania , trebuie sa precizati organelor de control din frontiera faptul ca aveti asupra dumneavostra bunuri pentru persoana juridica, bunuri ce trebuiesc vamuite si supuse formalitatilor vamale. Organele vamale vor retine bunurile intr-un depozit temporar. Pentru aceasta retinere vi se va elibera o adeverinta numita Adeverinta de Retinere a Bunurilor.
Atentie !!! NU PIERDETI ACEASTA ADEVERINTA
Dupa eliberarea adeverintei, trebuie depusa o declaratie vamala in baza careia vi se vor percepe eventualele taxe si tva la import. Aceasta declaratie vamala trebuie depusa de un comisionar vamal. Este recomandat sa luati legatura cu un comisionar inainte de parasirea tarii, astfel incat sa nu alergati pentru gasirea acestuia dupa revenirea in tara.

Cand vamuim marfa ?

Aveti termen de vamuire 20 de zile conform regulamentului vamal. Rar se intampla ca un importator sa se sincronizeze cu comisionarul astfel incat sa plece din aeroport cu marfa retinuta in vama in aceeasi zi. Una din cauze ar fi sosirea dvs in tara in afara programului de vamuire persoane juridice, adica in afara intervalului 09.00-15.00. Alta cauza ar fi durata de asteptare pentru intocmirea formalitatilor vamale. Imaginati-va o calatorie lunga, iar cand ajungeti in tara sa mai asteptati prin aeroport cateva ore bune pana ajungeti acasa. Recomandarea mea este sa mergeti acasa, sa va odihniti, iar a doua zi sa mergeti la comisionar cu documentele pentru vamuire.

Ce documente sunt necesare ?

1. Imputernicire pentru comisionar
2. Adeverinta de Retinere a Bunurilor (ARB)
3. Copie Certificat de Inmatriculare
4. Factura marfii
5. Alte documente in functie de natura marfurilor
(acestea din urma va vor fi indicate de comisionar)

Sper ca aceste informatii va vor fi de folos !
Pentru orice neclaritati nu evitati sa ma contactati.

vineri, 28 martie 2014

Aur la prelucrat si intors bijuterii

Este ceva timp de cand prezint notiuni de baza despre importul bunurilor. Azi va voi prezenta pe larg o operatiune mai complicata , anume " Perfectionarea pasiva " , ce va presupune exportarea aurului brut sub forma de lingouri si reimportul aurului sub forma de bijuterii . Este o operatiune desfasurata de casele de amanet , sau bijutierii care colecteaza de la populatie aur sub forma de rupturi sau alte forme .


Exportul aurului
  1. Inainte de toate trebuie sa va asigurati ca sunteti persoana juridica autorizata de ANPC ( detalii aici ) si inregistrata EORI (detalii aici) .
  2. Incheiere unui contract extern de perfectionare pasiva.
  3. Obtinerea unei Autorizatii de Perfectionare Pasiva de la biroul vamal de care apartineti
  4. Fractiile sau rupturile din aur trebuiesc topite iar apoi transformate in lingouri 
  5. Lingourile din aur trebuiesc expertizate la ANPC - Laboratorul de incercari  metale pretioase.. Acesta va elibera un "Raport de incercare" in care se vor specifica: denumirea produsului , greutatea , titlul metalului exprimat in miimi , tipul metalului. Produsul va fi sigilat cu sigiliul laboratorului.
  6. Redactarea unui borderou de achizitie - acesta este cel mai complicat document de la aceasta operatiune , deoarece in acest borderou trebuie sa specificati fiecare operatiune de achizitie a aurului .
  7. Redactarea unei Facturi Proforma pentru export.
  8. Redactarea unei Liste de coletaj

Importul bijuteriilor

Dupa prelucrarea aurului in afara CE , marfa se intoarce sub forma de bijuterii. Intocmirea formalitatilor vamale se va efectua pe baza documentelor prezentate la export si a facturii de reimport. Exportatorul va elibera o factura in care vor fi defalcate valorile, valoarea aurului de cea a manoperei , astfel incat taxele sa fie calculate cam mai corect.
Aurul din lingouri exportat nu a avut un carataj fix ci a fost expertizat de BNR cu o puritate exprimata in sutimi. Astfel greutatea bijuteriilor nu va fi identica cu greutatea aurului exportat deoarece acesta a fost prelucrat la un carataj comercial. La importul bijuteriilor trebuie verificate si transformate , puritatea exportata si caratajul importat , astfel incat acestea sa fie identice.

Carataje comerciale : 9 k - 37.5% / 10 k -41.6% / 14 k - 58.5% / 18 k - 75% / 22 k - 90%

La reimport se vor plati taxe (taxe vamale, accize , tva ) numai la valoarea manoperei.
Dupa efectuarea importului operatiunea suspensiva va fi considerata inchisa.

joi, 16 ianuarie 2014

Reprezentarea in vama

Cu totii ajungem la un moment dat sa efectuam intr-un fel sau altul o operatiune vamala. Si ma refer aici la importul de marfuri. Ca suntem persoana fizica sau juridica , intotdeauna suntem reprezentati in vama de un comisionar.
Comisionarul este intotdeauna o persoana juridica care se ocupa in principal de redactarea documentelor vamale (declaratie vamala, chitanta vamala , etc).... bineinteles contracost. Comisionarul in vama are angajate persoane abilitate , numiti "declaranti vamali" ,  care sa redacteze documentele si sa tina legatura cu importatorii de bunuri.
Ce vreau eu sa spun aici este faptul ca ,  importatorii comunica cu organele vamale doar prin intermediul comisionarilor vamali. Vama nu comunica direct cu importatorii . Pentru nelamuriri , cereri , plangeri si alte neclaritati importatorul se poate adresa direct vamii doar in scris. Termenul limita in care importatorul primeste un raspuns este de 30 de zile. Acum sa nu credeti ca petru fiecare hartie inaintata vamii veti astepta 30 de zile , dar in cazuri speciale vama poate intarzia raspunsul chiar si aceasta perioada de timp.

Cand achizitionam un bun din afara CE , apelam la un transportator care de obicei va fi si reprezentantul tau in vama , avand si calitatea de comisionar. Exista si transportatori care nu au calitatea de comisionar. In acest caz va trebui sa apelam la alta firma de comisionariat vamal.

Parerea mea este ca un declarant vamal cu vechime are mult mai multa experienta si cunostinte legislative decat un vames . Asa ca , daca doriti ca formalitatile vamale sa nu va dea dureri de cap , apelati la un declarant vamal cu experienta. El va sti intotdeauna cum sa rezolve toate problemele aparute la import.

marți, 31 decembrie 2013

Importul suplimentelor alimentare

Daca va ganditi sa importati suplimente alimentare trebuie sa luati in considerare faptul ca pentru aceste bunuri va trebuiesc o serie de avize si documente ce va vor da mari dureri de cap.

Ce trebuie sa faca importatorul inaintea achizitiilor ?


In primul rand pentru a putea comercializa aceste bunuri in Romania trebuie ca produsele sa fie notificate de Institutul pentru Bioresurse Alimentare. Deci , inainte de a face import trebuie sa detineti aceasta Notificare.
De asemenea trebuie sa detineti un fel de autorizatie de depozit. Astfel , trebuie sa mergeti la Directia Sanitar Veterinara de care apartineti pentru obtinerea acestui document ce poarta denumirea de Document de Inregistrare pentru Siguranta Alimentelor (Anexa 2).
Iar ultimul pas ce trebuie facut , cu cel putin 24 ore inainte de intrarea in tara a marfurilor , trebuie sa depuneti un formular ce poarta denumirea de Document de Intrare pentru Produse Alimentare de Origine Nonanimala  la Punctul de Inspectie Sanitara in Frontiera din punctul de frontiera prin care marfurile urmeaza sa intre. Se vor completa doua formulare , unul din ele urmand a fi depus in momentul in care depuneti documentele complete , dupa intrarea marfii in vama.  Este un fel de "anuntare" a autoritatilor despre faptul ca aceste produse urmeaza sa intre in tara. Aici vi se va atribui un numar de inregistrare.

Ce documente trebuie sa transmita exportatorul impreuna cu suplimentele alimentare ?


Este foarte important ca inainte sa lansati o comanda de suplimente sa stabiliti cu exportatorul faptul ca marfurile trebuiesc livrate impreuna cu o serie de documente, : Certificat de Sanatate , Declaratie de Conformitate , Certificat de Calitate, Certificat de Analiza , Certificat de Origine. - toate in original.
Trebuie avut in vedere ca numarul lotului de produs din documente sa corespunda cu cel marcat pe produse.

Cand a ajuns marfa in vama ...


Cand marfa ajunge in vama , importatorul trebuie sa se prezinte la Punctul de Inspectie Sanitara in Frontiera pentru depunerea documentelor si obtinerea Documentului de Intrare necesar vamuirii. Fara acest document nu puteti vamui marfa.

Documente ce trebuie sa prezentati la Punctul de Inspectie Sanitara in Frontiera :

Document de Inregistrare pentru Siguranta Alimentelor (formular completat)
Notificare (copie)
Document de Inregistrare pentru Siguranta Alimentelor (copie)
Certificat de Sanatate (original)
Declaratie de Conformitate (original)
Certificat de Calitate (original)
Certificat de Analiza (original)
Certificat de Origine (original)
Factura (copie)
Document de transport (copie)

PS - cei de la Inspectia Sanitara mai pot solicita tot felul de declaratii din partea importatorului sau traduceri legalizate in cazul in care certificatele si documentele eliberate de exportator sunt redactate in alta limba decat cele de circulatie internationala.






vineri, 20 decembrie 2013

Importul bijuteriilor din aur


Am hotarat sa postez separat acest subiect deoarece este putin diferit de cel anterior
Ne vom referi aici atat la bijuteriile din aur cat si cele din platina , cu exceptia verighetelor .

Importul acestor bunuri se face in aceleasi conditii ca si importul bijuteriilor din argint prezentat in postarea anterioara http://vamuiri.blogspot.ro/2013/12/importul-bijuteriilor-din-argint.html , numai ca aici intervin accizele. 

Incadrea din Tariful vamal : 71131900
Taxa vamala: 2.5%

Nivelul accizelor este urmatorul:
Bijuteriile din aur si/sau platina pana la 14 karate -1 EURO/ GRAM
Bijuteriile din aur si/sau platina peste 14 karate -2 EURO/ GRAM

TVA 24%

Sa exemplificam:

Avem 100 grame de bijuterii din aur 14k cu valoarea facturii de 1000 EURO

TV     / 1000 EURO*2.5%=25 EURO
ACC / 100 GR*1 EURO=100 EURO
TVA / (1000 EURO+25 EURO+100)*24%=270 EURO
____________________________________________
TOTAL TAXE + ACCIZE + TVA 395 EURO


marți, 17 decembrie 2013

Importul bijuteriilor din argint

   Vom incerca sa abordam pe rand importuri pentru diferite categorii de marfuri. 
   Azi vom discuta despre importul bijuteriilor din argint. 
   Pentru introducerea in tara a bunurilor din metale si pietre pretioase trebuie in primul rand sa detineti o autorizatie de la ANPC (Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor). Aceasta autorizatie poarta denumirea de " Autorizatie pentru efectuarea de operatiuni cu metale pretioase si pietre pretioase". Cand obtineti aceasta autorizatie trebuie ca pe verso sa apara operatiunile ce le efectuati . In cazul acestor bunuri pe care le cumparati , le importati si apoi le comercializati pe verso-ul autorizatiei trebuie sa apara urmatoarele operatiuni:
1. cumpararea metalelor pretioase si a pietrelor pretioase
2. vanzarea metalelor pretioase si a pietrelor pretioase
3. introducerea in tara a metalelor pretioase si a pietrelor pretioase
   Autorizatia trebuie vizata anual la ANPC. Pentru fiecare operatiune in parte se plateste o taxa.

   Pentru a putea face un import de bijuterii din argint trebuie sa prezentati la vama urmatoarele:
1. factura in baza careia ati facut plata externa - Atentie ! Chiar daca pretul vanzatorului este per model , pe factura trebuie sa apara cantitatea neta a bijuteriilor , exprimata in grame.
2. o copie fata-verso a autorizatiei ANPC - aceasta trebuie sa fie legalizata la notar si sa aiba viza anuala ANPC
3. declaratie pe propria raspundere referitoare la autorizatie care sa sune astfel :" Noi SC ...cu sediul ... CUI ... J ...declaram pe propria raspundere ca autorizatia ANPC cu numarul ... din data ... , este conforma cu originalul , nu este retrasa si are toate taxele achitate la zi"
4. Copie Certificat Unic de Inregistrare - bineinteles , puteti face operatiuni de import doar daca sunteti inregistrati EORI

Taxele vamale pentru aceste bunuri sunt 2.5% iar TVA 24%.
Atentie la calcul !!!  Detalii despre cum se face un calcul al taxelor vamale gasiti la http://vamuiri.blogspot.ro/2013/12/calculul-taxelor-in-vama.html

vineri, 13 decembrie 2013

Marfuri persoane fizice

  Persoanele fizice pot introduce in Uniunea Europeana marfuri atat timp cat bunurile nu au aspect comercial si pentru care se platesc datoriilre vamale. 
   Daca ne referim la cantitate ... De exemplu poti sa-ti aduci un telefon , chiar doua daca ai justificare , dar de la trei in sus deja bunurile capata aspect comercial si trebuie sa aduci motive concrete vamii pentru a le putea introduce in tara. De asemenea, poti sa introduci in tara un o bjuterie , doua , trei dar nu un kilogram de bijuterii. Aceste interdictii sunt facute pentru diminuarea evaziunii fiscale. Adica daca tu, persoana fizica, aduci marfuri pe care ulterior le comercializezi si obtii profit , statul pierde impozitul pe profit si alte taxe ce rezulta din faptele de comert. Faptele de comert exercitate de o persoana fizica nu pot fi urmarite la fel ca cele exercitate de o persoana juridica. Asa ca decat sa piarda statul pt ca tu faci profit si el nu isi incaseaza impozitele , mai bine iti interzice sa introduci in tara bunuri ce pot fi comercializate. Sfatul meu e ca daca vreti sa va apucti legal de comert infiintati-va un PFA.
    Daca ne referim la felul bunurilor .... sunt bunuri care nu poti sa le introduci oricum in tara. De exemplu pt a introduce in tara o arma iti trebuiesc fel si fel de documente , pentru medicamente iti trebuie reteta , pentru detector de metale aviz de la police e.t.c. 
    In concluzie, putem sa aducem in tara orice marfuri atat timp cat acestea nu au aspect comercial si pentru care s-au prezentat documentele legale la import.

joi, 12 decembrie 2013

Declararea banilor la vama

Daca banuiati ca numai marfurile se declara la vama , atunci va inselati. Orice persoana care intra sau paraseste spatiul Comunitatii Europene trebuie sa declare la punctul vamal de intrare orice suma ce depaseste valoarea de 10000 de EURO. Nu exista scuza pentru nedeclarare. Daca nu ai declarat suma si te-a prins "oraganu", aceasta va fi confiscata de vama. Pe linga confiscare mai primesti si o amenda intre 3000-8000 RON, adica " si batut , si cu banii luati".
De exemplu la Otopeni Calatori exista doua culoare ,unul prin care treci daca ai ceva de declarat la vama si unul prin care treci daca nu ai nimic de declarat la vama. Daca treci pe culoarul cu nedeclarare , exista posibilitatea ca vamesul sa te "traga pe dreapta" pt verificare daca acesta are suspiciuni. 
Aceasta obligatie revine tuturor persoanelor fizice care trec granita Uniunii Europene indiferent de punctul de intrare.
Declararea sumelor ce depasesc 10000 de EURO consta in completarea unei declaratii in care trebuiesc mentionate: numele celui care declara sumele, cetatenia, data si locul nasterii , proprietarul sumelor , destinatarul banilor, suma si felul numerarului , provenienta si destinatia sumelor , ruta de transport si mijlocul de transport.
Aceasta obligativitate este emisa cu scopul de a combate evaziunea fiscala si spalarea banilor.
Asa ca, daca nu stiati acest lucru pana acum , sa tineti cont de sfat atunci cand intrati sau iesiti din Comunitate cu sume mai mari de 10000 de EURO. Daca aveti rude sau prieteni ce nu stiau acest lucru, anuntatii si pe acestia. Repet ... nu exista scuza pentru nedeclarare.

marți, 10 decembrie 2013

Numarul EORI


Ce este numarul EORI ?

Numarul EORI este numarul obtinut in urma inregistrarii persoanei fizice sau juridice la Directia Regionala Vamala de care apartine. Inregistrarea presupune actualizarea bazei de date a vamii cu datele societatii sau persoanei care introduce marfuri in Uniunea Europeana. 

Pe scurt ... daca vrei sa introduci marfa in tara trebuie sa te inregistrezi EORI la Directia Regionala Vamala de care apartii. 

Legea spune clar ca orice persoana fizica si juridica care importa marfa in Uniune trebuie sa se inregistreze EORI. Nu este pusa in aplicare deocamdata pentru toate persoanele fizice. Adica nu toate vamile din Romania fac procedura de vamuire cu acest numar EORI. De exemplu in Vama Timisoara persoanele fizice care au marfa in vama sunt obligate sa se identifice cu acest numar EORI , iar in Vama Otopeni nu este obligatorie inregistrarea EORI, este de ajuns doar cartea de identitate (asta in anul 2013). 
La persoanele juridice care vamuiesc marfuri numarul EORI este obligatoriu in toate vamile si in toate situatiile fara exceptie.

Din punct de vedere scriptic numarul EORI la persoane fizice se identifica cu CNP-ul iar la persoanele juridice se identifica cu numarul unic de inregistrare al societatii.

Tehnic vorbind acest numar este folosit de declarantul vamal in momentul in care se redacteaza declaratia vamala. In campul "Destinatar" din declaratia vamala de import se introduce numarul EORI iar datele societatii ( denumire , adresa , nr Registrul Comertului) apar automat din baza de date.

Calculul taxelor in vama

In post-urile anterioare am discutat despre valoarea in vama a marfurilor si despre declararea acesteia. Azi vom discuta despre cum se impoziteaza aceasta valoare. Nu este mare lucru dar din pacate am intalnit si persoane care lucreaza in birouri de contabilitate si nu cunosc aceste mici detalii.

Prescurtam astfel :

VV - valoare in vama

TV- taxe vamale

PRTV% - taxa vamala in procente conform tarifului vamal

TVA - taxa pe valoarea adaugata

PRTVA% - taxa pe valoarea adaugata in procente care poate fi 24% sau 9%

La taxa vamala este simplu. Inmultim valoarea in vama "VV" cu procentul de taxa vamala "PRTV%" si obtinem taxa vamala.

TV = VV * PRTV%

Dar la TVA este altfel. Intai stabilim baza de impozitare a TVA adunand valoarea in vama "VV" cu taxa vamala TV iar apoi aplicam taxa pe valoarea adaugata in procente PRTVA%

TVA=(VV+TV)*PRTV%

... deci cuantumul taxelor in vama este TV + TVA

Azi vom da un exemplu simplu cu impozitarea unei valori in vama cu taxe vamale si tva. 

Presupunem ca aducem in tara un tricou din bumbac cu valoarea in vama de 100 RON. Conform tarifului vamal (2013) taxa vamala este 12% iar TVA este binenteles 24%. Se calculeaza astfel:

TV                 100*12%=12
TVA  (100+12)*24%=27
_______________________
Total taxe in vama = 39 RON

Tricoul scos din vama costa 139 RON (100 valoarea bunului + 39 valoarea taxelor) 

Sper ca am fost destul de explicit.


luni, 9 decembrie 2013

Declararea valorii in vama

Asa cum am precizat anterior , valoarea in vama a marfurilor este de fapt baza de impozitare. Suntem obligati conform legii sa declaram in vama toata valoarea pe care o platim partenerului extern pe produse. Aceasta obligatie revine importatorului sau persoanei fizice care introduce marfa in tara. Nedeclararea corecta a valorii in vama reprezinta contraventie si se sanctioneaza cu amenda cu amenda intre 3000 si 8000 RON in functie de gravitate. (Codul Vamal Legea 86/2006 art 865 , pct 1, lit e). Este valabil atat pentru marfurile livrate prin transportator cat si pentru marfurile sosite pe calatori.

In concluzie daca nu declari corect valoarea in vama e posibil sa incasezi o amenda , daca acest lucru se descopera in vama. Dar daca acest lucru se constata ulterior in urma unor controale fiscale este posibil sa se considere evaziune.

La persoanele fizice care au cumparat marfuri din afara UE s-au intalnit cazuri in care exportatorul marfurilor au trimis marfurile declarand la plecare o valoare mult mai mica decat cea reala , inregistrandu-se in vama cu acea valoare, iar taxele in vama au fost mult mai mici decat ar fi trebuit. Este posibil ca persoana fizica care a comandat marfa sa-i fi recomandat expeditorului acest lucru. Poate functioneaza o data , de doua ori dar nu recomand nimanui sa faca acest lucru.

La persoanele juridice e clar. Valoarea care a plecat din banca sau din casa trebuie sa apara si in documentele vamale. La un control din partea autoritatilor fiscale acest lucru este primul care se verifica.

Sa nu credeti ca aceste lucruri nu sunt valabile si calatorilor.

Am intalnit o persoana care mergand la New York si-a cumparat o geanta de firma de vreo 2000 USD. La intoarcere ,cursa nu a fost direct RO ci cu legatura prin Frankfurt. Deci persoana a intrat in UE prin Germania iar controlul vamal al calatorilor s-a facut la intrarea in UE. La control vamesul de acolo a observat geanta cea noua pe umarul persoanei , si dandu-si seama de valoarea acesteia a procedat la controlul interior al gentii. Bineinteles ca nu a rascolit in geanta ci a rugat persoana sa goleasca geanta de continut intr-o tavita. Printre obiectele pe care o femeie le tine de obicei in geanta s-a gasit si bonul de casa ce dovedea valoarea gentii. . Si uite asa geanta nu a costat doar vreo 2000 USD ci vreo 2700 USD in urma impozitarii cu taxe si tva la vama germana iar bugetul Germaniei si al UE a mai crescut putin.

Bineinteles acum sa nu va ganditi ca vamesul de la calatori va impozita orice. Despre ce au voie sau nu au voie calatorii sa introduca in UE , vom discuta intr-un articol viitor.


sâmbătă, 7 decembrie 2013

Valoarea in vama a marfurilor

Valoarea in vama a marfurilor este valoarea pe care statul o impoziteaza in momentul cand marfurile ajung in vama. Impozitele cele mai frecvent intalnite in vama sunt taxele vamale si TVA. Mai exista si altfel de taxe pe care statul le incaseaza (cum ar fi accizele) dar numai pentru anumite marfuri.
Unii ar crede ca valoarea in vama , adica valoarea la care ni se percep taxe, este valoarea ce am platit-o pe produs . Este total eronat. Ca sa inteleaga toata lumea valoarea in vama se calculeaza adaugand la valoarea produsului toate cheltuielile pe parcurs extern.

Exemplu :
Daca achizitionam un produs care costa echivalentul a 100 RON iar valoarea transportului pana in Romania este 50 RON , atunci valoarea de impozitat este 150 RON. Adica valorii de 150 RON i se vor aplica taxele.

Am dat un exemplu simplu. Achizitia externa de marfuri poate presupune si alte costuri pe care vanzatorul le factureaza catre cumparator , cum ar fi : asigurare , impachetare , taxe bancare , taxe pt formalitati de export , taxe pentru eliberarea anumitor certificate e.t.c La toate acestea veti plati taxe.

Pe scurt si pe intelesul tuturor ... statul taxeaza toata valoarea ce ai platit-o partenerului extern.

vineri, 6 decembrie 2013

Cumparam de afara


DA Cumparam de afara pentru ca nu gasim la noi sau gasim la noi dar foarte scump.

DAR E posibil  ca dupa ce le-am scos din vama sa fie mai scumpe decat le-am fi cumparat din RO.

ASA CA Invata singur sa-ti calculezi valoarea reala a produselor importate din afara Comunitatii Europene.

Sa dam un exemplu simplu :


Achizitionam un telefon de pe Internet care costa , cu tot cu cheltuielile de livrare , de la magazinul on-line din SUA echivalentul a 1000 RON. Ajuns in vama , pentru acesta veti mai achita inca 240 RON adica TVA 24%.
In final vom cheltui pe acel telefon 1240 RON adica valoarea platita pe acel telefon plus TVA.

Aceasta TVA (spunem aceasta pentru ca este de gen feminin chiar daca suna masculin) este o taxa care se aplica aproape tuturor marfurilor trecute prin vama. 

A fost un exemplu simplu. Nu am calculat decat TVA. Nu am pus in calcul taxele de transfer bancar , eventualele taxe vamale conform tarifului vamal , cheltuieli cu formalitatile vamale (platite catre cel care intocmeste documentele vamale) , cheltuieli de transport intern , manipulari , depozitari etc.



Asa ca .... fi inteligent !



Simpla introducere


               De azi incercam sa explicam pe intelesul tuturor ... da , pe intelesul tuturor ... detaliile amanuntite si fara subtilitati ale vamuirii marfurilor. 
             Ne vom stradui sa fim cat mai expliciti , astfel incercam sa nu folosim termeni de specialitate ci termeni comuni pe care sa-i inteleaga si Nea Ion Computeristu care primeste un colet de la fiica sa din Canada dar si Domnul Director General ,  ca na .... cu totii infiintam cate o firma fara angajati dupa care ne semnam mail-urile cu "General Manager" sau "Administrator".
                 Totodata as vrea sa va transmit inca de la inceput faptul ca pe acest blog vom trata absolut toate discutiile din punct de vedere legal. Postari ce va vor prezenta proceduri ilegale , nu veti gasi pe acest blog.